2019年7月1日 星期一

我們的未來

最近接連發生好幾單留下反政府遺書並自殺的個案,我一邊看,一邊感到很悲傷。

小伙子們,無論發生什麼事,無論對社會如何絕望,都不要死,絕對不要。因為每一條生命,都是父母懷著期盼帶到這個世界來的,你們的父母,你們的朋友,你們的兄弟姐妹,你們的戀人都需要你。這個世界還有許多美麗燦爛的東西,只要你們命夠長,一定會看得到。人生,只要還有一口氣在,就會有改變未來的可能,懷抱著最單純的盼望,堅定不移地向著目標前進,總有一日,你們會發現,目標離你們並不遙遠。當我還是二十多歲的時候,也曾經覺得人生很苦澀,很灰暗,當我活到三十歲的時候,回頭一看,我發現以前令我覺得傷心難過的事情,對比起漫長的人生來講,其實都微不足道,不值得因而獻出性命。我並不是說渴望社會變得更美好是微不足道,而是說如果這是你們的目標,那更應該活著堅持下去,而不是去送命,因為失去性命,就看不到你們願意用寶貴生命來爭取的美好未來了。

留下來比離開更需要勇氣,請愛惜生命。


16 則留言:

  1. //無論對社會如何絕望

    我完全唔明修例點解會搞到「絕望」到要自殺咁誘張? 呢個社會有乜令人害怕到連死都唔怕?

    回覆刪除
    回覆
    1. Mee too,我都吾明,係冇飯食,定冇屋住,定係没有親朋在身之邊?我真的諗吾明。
      身在戰亂國家如阿富汗,人都会努力逃難吧?在香港居然不能生存下去,我真的想不通!

      刪除
    2. 我地用年長小小既心態去睇,的確會覺得為左修例而自殺好傻,但我地回想返自己細個所經歷過既第一次,一樣係要生要死,好似世界末日咁。我仲記得第一次返part time結果俾老闆炒左,我喊左成日好傷心,第一次失戀,我用左一二年時間去放下。代入佢地年青人既心態,可能就理解點解佢地會咁做。

      刪除
    3. 依家回想返,會覺得,失戀之嘛,依個男人唔愛我,我咪搵另一個愛我既男人囉。俾人炒,東家唔打打西家囉,無乜大不了,但晌廿幾歲個時,真係覺得好似世界末日咁,好難受。我諗自殺既年輕人並非因為單一原因而去死,應該係好多不如意事加埋發生,萌生對社會、對家庭、對愛情既無力感,至會選擇不歸路。希望佢地珍惜生命,社會唔好再發生依d不幸事件。

      刪除
    4. //晌廿幾歲個時,真係覺得好似世界末日咁,好難受

      Not exactly. 我唔係教育學家,但覺得係有必要教到班後生仔要有更堅強的神經和不屈的心志(呢個和政治立埸完全無關係),自不然就唔會咁容易感到無力和絕望。

      刪除
    5. 同意屋企要教育小朋友更堅強,不過只能從自己屋企開始嘞。我都希望多d後生仔女堅強d,但我自問,如果唔係屋企艱難,我都未必需要接受咁多磨練,又實在無乜理由要求依家後生仔好似我以前咁過生活既,所以算啦。

      刪除
    6. 不敗的魔術師

      如果香港的成年人會好似你咁講就有救, 但好多唔會或者唔敢講出口. 電視見到官迫民反, 民不遼生,乜香港原來慘到咁?

      刪除
    7. //我完全唔明修例點解會搞到「絕望」到要自殺咁誘張? 呢個社會有乜令人害怕到連死都唔怕?

      到你見到修例既實際影響既時候,可能就連絕望既機會都唔會有,發聲既自由都無。溫水煮蛙呢個道理,你應該明吧?

      譴責示威者係暴徒既人,打爛兩塊玻璃,阻人返工,就話人係暴徒;回歸以嚟通過大大小小無民意支持既政策,對過百萬示威者訴求充耳不聞既極權政府,又唔見有人話佢係暴政。

      當然,有好多人生活得好好,梗係唔會覺得通過乜柒條例對佢有咩影響,自己過得好就無問題,呢點我明。但唔好乜嘢都無做過,就以一副居高臨下既姿態批評為社會運動獻身既年輕人,因為你無資格。

      刪除
    8. //到你見到修例既實際影響既時候,可能就連絕望既機會都唔會有,發聲既自由都無。

      都係嗰句,我見唔到修例後會發生的例子,難以認同。
      再說,我也有些蝗國親戚,年中都會 return home 探望一兩次,起碼他們住在深圳,我沒有覺得他們「絕望既機會都唔會有,發聲既自由都無」- 或者,他們沒有鬧政府的自由,會自我審查吧。

      //對過百萬示威者訴求充耳不聞既極權政府,又唔見有人話佢係暴政

      我唔會話呢個係「暴政」。老共一黨專政,唔係民選的,而特衰政府權力來自老共,所以呢個政權係有自由「唔聽民意」的。結果,又係如果想有聞煮豉油,政改雙普選是出路,但又去返死胡同:就係殺人政權不會容許「有叛意」的人做市長。所以就算有公民提名,有普選突手,選出來的人一樣要乖乖的聽老共話。

      理論上,如果我城要擺脫這悲慘的命運,造反革命獨立是唯一出路;但實際上,傷民又唔會夠老解打。如果咁叫絕望,我同意,有人自殺,我不會勸阻,那是他們經過獨立思考作出的抉擇,我尊重他們選擇結束自己的生命。

      //梗係唔會覺得通過乜柒條例對佢有咩影響
      //唔好乜嘢都無做過

      既然唔覺得「通過乜柒條例對佢有咩影響」,就唔需要「去做嘢」。這句指控有邏輯問題。

      //以一副居高臨下既姿態批評

      什麼叫「居高臨下」?講邏輯,理性分析就是「居高臨下」?討論時大家平起平坐,沒有什麼「大蝦細」的。所以我討厭什麼「雞蛋論」,政府有權有勢的確是高牆,但大家都是普通市民,裝作「弱勢」來指控別人「居高臨下」,這樣的話術也未免太低莊了。

      //批評為社會運動獻身既年輕人,因為你無資格。

      再退一萬部,要批評別人竟然先要有「資格」(誰來判定「資格」?),恐怕這種思想下對言論的控制,會比殺人政權差不了多少吧?

      刪除
  2. 比起那些活著只為破壞香港,寧願把大家拖下水一起送死的賤人,自殺烈士們情操高尚得多了!

    回覆刪除
  3. 嗰晚我都好傷心,三條年輕人生命,大人話唔明佢係駛唔駛用死去控訴;其實我哋唔明係正常,我哋明的話,都一齊跳落去。但係,大家諗下,我哋年輕時,有無人會為社會問題以死明志? 我哋香港出咗問題。村上春樹講過就算雞蛋錯,都要站在雞蛋一方。當然唔喺推啲雞蛋變暴徒,我哋喺要保護啲雞蛋。

    回覆刪除
    回覆
    1. 好多自以為是的大人,只懂不斷批評雞蛋點衰點蠢,用純理智去解釋、評價接近歇斯底里的行為,有什麼意義?這樣做等同不斷責難殉情的人...

      同樣道理你不如責難軍隊的存在啦,做人做到殉國咁蠢為乜呢?還有人責怪香港的教育,而香港的教育又是誰制定呢?真是可笑。

      每項事情都上綱上線,只懂從極高level去睇,完全無助於修補社會撕裂。

      最後一點,高牆上的人在談笑風生中恨不得砸死所有雞蛋;他們卻不知道,雞蛋是一種社會的緩衝,雞蛋消失後,高牆上最底一層就會變成下一批雞蛋。高牆上的人終有一天會成為雞蛋一方,只不過他們命不夠長,未必等到而已。

      刪除
    2. 我只係唔希望再見到人自殺⋯無論係唔係政治事件,見到有人死總感到難過。希望真係唔好再有下一個了。

      刪除
  4. 政治是利用人和俾人利用............

    回覆刪除
    回覆
    1. 我個個Facebook, 99%是反中 !
      好彩一早已分開私人FB和朋友FB !

      刪除
  5. 我分析是依家的年輕人多數是一孩或兩孩, 在溫室長大不知外界險惡, 又怕孤獨所以好跟朋友大隊, 人地說乜都信 !
    我本來在佢地之中一員, 常去聚會有野食有野送, 後來見到愈來愈不對路, 有政黨人加入, 所以退出了 !

    回覆刪除

齊來享受日元匯率下跌引致的大減價

看了看新聞,每百日元兌港元匯率跌致4.94,換言之,現在以港元買日本貨十分超值,我也趁機到我最喜歡的日本網店- 樂天市場 去買了一雙涼鞋和一個皮革單帶揹包。 我非常喜歡買日本貨,雖然論價錢,淘寶貨一定完勝樂天日本貨,但是如果是一些跟食用健康有關的用品,比如常常會接觸嘴唇的杯子、碗...